måndag 14 april 2008

Mer om Engla

I dag har varit en sorgens dag. En vän som bor i Åkers Styckebruk sms:ade att vi skulle tända ett ljus kl. 21.00 och ställa i fönstret och att jag skulle skicka sms:et vidare. Jag skickade till flera jag känner, bl. a. i Kristianstad.

Jag läser märkliga saker om Lappens vägkrog i Hedemora: "Han brukade fråga om han fick låna duschen och så gick de in tillsammans, hand i hand" säger krogens kock och ägare i Aftonbladet. Sedan fortsätter han: "Även när paret i lördags lämnade restaurangen försvann de in på toan tillsammans."
Är det bara jag som finner det märkligt att en vägkrog tillhandahåller samlagsrum åt en lastbilschaufför som är stammis? Är det bara jag som tror att den mannen inte är den ende som utnyttjar denna tjänst på denna vägkrog? Hur står det f.ö. till på andra "vägkrogar"? Är E4:an den svenska motsvarigheten till Reeperbahn?

Inga kommentarer: