måndag 28 april 2008

Jag var också källarflicka

på Nåsvägen i Bromma och skadades för livet av övergreppen jag utsattes för där som barn. Se www.ordfront.se/Bocker/Skonlitteratur/Trasdocka.aspx
Natascha Kampusch spärrades in 8½ år och Elisabeth Fritzl i 24 år av sina förövare www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1186079.svd
När jag såg ritningen över källaren där Natascha hölls inspärrad blev jag förvånad över att den så otroligt väl liknade min förövares källare.
Nu lider jag med de barn som växt upp i den österrikiska källaren med sin om och om igen våldtagna mor och deras syskon som växt upp i våningen ovanför med hennes förövare och dennes fru. Detta är utan tvekan inte bara en eller två enskilda personers brott utan en samhällelig skandal utan like. Vad är Österrike för ett land egentligen?

Inga kommentarer: