måndag 7 april 2008

Höras igen..

Min bror berättade en dag för ett par veckor sedan att han ringt M.
Jag tog med honom till en filmvisning ett par månader dessförinnan och då presenterade jag dem för varann. Nu hade han alltså passat på att ringa. Då berättade M att hon hade varit på sjukhus för något med hjärtat. När jag fick veta det skrev jag ett kort brev. Ville inte ringa och störa, eftersom jag vet att folk skrivs ut omedelbums i dag och hon var konvalescent.
I går ringde jag, men hon sov och kunde inte ta samtalet.

Men idag ringde hon själv och jag fick höra den älskade gamla flickiga rösten igen. Välkommen tillbaka, ville jag säga, den här gången fick Karon åka över Styx med båten tom. Du vände vid färjeläget. Det var bra, för från Hades går ingen retur.

Höras igen..
Två ord som rymmer oändligt mycket:
drömmar, kärlek, glädje, samhörighet, vänskap, hopp..

Inga kommentarer: