onsdag 23 februari 2011

Bjud in Silvia och Madeleine!

Med anledning av den planerade ceremonin vill jag (som vanvårdats i samhällets regi och intervjuats i Utredningen om vanvård) att ni som planerar denna ceremoni bjuder in drottning Silvia och prinsessan Madeleine som båda engagerat sig för utsatta barn i Childhood. I en intervju har det framkommit att de som vanvårdats ej uttryckt motsvarande önskemål och att det därför ej ingår i planeringen att bjuda in någon från kungahuset. Jag uttrycker därför detta önskemål här med förhoppning om att det ska hörsammas. Mvh Yvonne Domeij, författare till Trasdocka (Ordfront 2006) där vanvården jag utsattes för skildras

Ovanstående sänt till den särskilde upprättelseutredaren Kerstin Wigzell samt till Utredningen om vanvård i den sociala barnavården, S 2006:5 idag, den 23 feb. 2011

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att det blir så. Lycka till och kör hårt. Du är bäst! Varma hälsningar/ Håkan

Yvonne Domeij sa...

Tack Håkan! Jag har skickat min begäran hittills till tre ställen för tro´t eller ej inom Socialstyrelsen kan man inte vidarebefordra till rätt person utan skickar tillbaka i stället. Men nu är det framme hos registratorn äntligen. Kungahuset är också meddelat!

Hökarbloggen sa...

Lysande, hoppas att de meddelar att de kommer. Tycker det här behöver uppmärksammas ordentligt från alla håll och kanter. Bra jobbat!

Stor kram!

Håkan