onsdag 1 juli 2009

Inte bara fru Beltran

försvarar en make med pedofila böjelser..
I dag fick jag syn på ett vidarebefordrat mail som en förvirrad kvinna sänt till en studieorganisation: Virrigt prat om förtal och en fällning hos Pressens Opinionsnämnd, dit min förövare anmälde en tidningsartikel om mig 2002.

I artikeln framgick att jag utsatts för övergrepp som patient hos denne, som då vikarierade som läkare utan formell behörighet men på dispens av Medicinalstyrelsen, numera Socialstyrelsen. Enligt dennes utsaga var vi två unga människor som förälskade oss på hans arbetsplats dit han kommit som "ung nyutexaminerad läkare", men som sagt han hade inte tagit examen.

Jag var barn och patient hos denna person, vilket skildras i min bok Trasdocka. Jag kom som omhändertaget barn till Stockholms Stads Barnavårdsnämnd och fördes utomlands av "läkaren" som stängde in mig på en bondgård och utnyttjade mig sexuellt.
Undra på att jag drar mig för att gå till farbror doktorn och har fått läkarskräck...

Inga kommentarer: